az este

Tündüs & zo- utazási blogjaFertőd - Esterházy-kastély

Amit a császár megtehet, azt én is megtehetem! - E mondat jegyében épült fel az ország legnagyobb és legfényűzőbb barokk-rokokó kastélya a Fertő-tó nádrengeteggel szegélyezett lápos, vadban gazdag vidékén. A kastélyegyüttes kiépítése és fénykora…

szalay2 utazási blogjaFertőd, Esterházy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Itt még tavaly márciusban voltam, de csak most tudtam sort keríteni a beszámolóra. Az egészben az az érdekes (már ha az), hogy itt utoljára a gimnáziumi osztálykiránduláson voltam. Bár Sopron felé azért többször jöttem…

MC BUBU utazási blogjaFERTŐD, Esterházy-kastély

A fertő-tó körüli kirándulásunk részét képezte. A kastély gyönyörű és szépen felújították. A termekben, szobákban idegenvezetéssel, csoportokban visznek végig, közben szépen elmondanak mindent, ami az adott helyiséghez vagy a kastély történelméhez tartozik…

szalay2 utazási blogjaCsákvár, az Esterházy kastély, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ismét egy felemás megoldás: a csákvári Esterházy kastély. Ha kívülről nézzük a dolgot, szinte tökéletes megoldás. Némi kisebb tatarozás (elsősorban a gazdasági épületekre vonatkozóan) és már teljesen alkalmas lenne kastélylátogatásra is a hely…

szalay2 utazási blogjaZlín, Lesná - az állatkert 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most érkeztünk el ahhoz a helyhez, ami miatt az ez évi cseh nyaralás ezen a környéken zajlott le. Ez a lesnai állatkert!!!!!!! Igen, ilyen sok felkiáltó jellel. Ha valaki emlékszik a korábbi beszámolómra, akkor abban…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Lucca és az ördög hídja

Reggeli után úgy gondoltuk, átugrunk a szomszédos Lucca-ba. Ez a város Puccini szülővárosa és a textilgyártásban volt régebben nagyobb jelentősége, míg a szövőmesterek el nem menekültek Velencébe a zűrös politikai helyzet miatt. Az utóbbi…

szalay2 utazási blogjaTata, Esterházy kastély, SzG3

Végre valami jó hírről is be tudok számolni, immár látogatható a tatai Esterházy kastély (2021). Mivel elég közel van Tata Budapesthez, ezért viszonylag sűrűn el szoktunk ide látogatni, főleg azóta, hogy megnyílt a Fényes források tanösvény. Ilyenkor láttuk, hogy…

Kriszti utazási blogjaLa Rambla

A La Rambla-n végigsétálva a szuvenír árusok, mutatványosok, utcazenészek, portrérajzolók és a nézelődők kavalkádja miatt mi is bele kóstolhattunk egy kicsit az igazi spanyol pezsgő életbe, és megtapasztalhattuk, miért is mondják Barcelona ütőerének a La Rambla sétálóutcát…

szalay2 utazási blogjaBudapest, a Fővárosi Állat- és Növénykert, a sárkányok éjszakája, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tegnap este (az egyéb híresztelések ellenére, mely szerint km-es sorok állnak a jegyekért), szokás szerint a hónom alá kaptam az unokámat és magam mellé a feleségemet és elmentünk megnézni a sárkányok éjszakáját az állatkertben…

EsterházyLánzsér

Lánzsér története: A várat stájer Erchinger-család építette a 12. század második felében 1173-ban. 1222-ben már Baroch fia Miklós tulajdona, majd miután ennek a családnak magva szakadt, a vár és a birtok a királyra szállt. IV. Béla 1263-ban…

Kriszti utazási blogjaA zenélő szökőkút: Font Mágica

Este kilencre értünk a Sagrada Famíliától a belvárosba, így volt még fél óránk valami vacsorát szerezni a szökőkút zenés műsoráig. Viszont ez nem ment a legkönnyebben, 20 percig sétáltunk, amíg találtunk egy bevásárlóközpontot, így sok esély már nem maradt, hogy…

pandoukht utazási blogjaSan Esteban de Leces

Szóval meneteltem San Esteban felé, amit viszonylag könnyű volt megtalálni, elbűvölő középkori minifalu. Egy templom, temető, öt ház, kb. Az albergue zárva. Egy helyi áruszállító srác próbál biztató dolgokat magyarázni, de nem nagyon fogom fel, mit miért mond…

szalay utazási blogjaPozsony, a Belváros - 2021

Egy hónapig be volt zárva a Nyugati pu (2021 július) és Újpesten is megálltak a nemzetközi expresszek, ezt kihasználva elmentem 2 napra Pozsonyba. Azt eddig is tudtam (és láttam is), hogy a szlovákok alaposan elhúztak mellettünk, de az alábbit még én sem tudtam:…

szalay2 utazási blogjaTátra, Kőpataki tó - Tarpataki vízesések túra, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ezért jöttünk ide, de ez a nap alapvetően meg is változtatta a hozzáállásunkat a Tátra szlovákiai szakaszához. Az előző nap felmentünk a tátralomnici kabinos felvonó alsó állomásához, az árakról tájékozódni…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaNaklice, Omis, Rafting, Vadvizi evezés

Még soha nem voltunk úgy, hogy minél délebbre megyünk, annál hidegebb lett volna. Ahányszor megálltunk pihenni, egyre rosszabb lett az idő... először szélvihar lökdösött bennünket, majd a hideg esőt is a nyakunkba csapta. Mire Omis-ba értünk…

István utazási blogjaZakinthos

Fedezze fel az elbűvölő Zakynthos szigetét. Magyarországról közvetlen charterjárat indul az Ión-tenger legdélibb szigetére. Alig kétórás repülőút után egy másik dimenzióba kerülhetünk, ami rabul ejti az idelátogatót. Zakynthos a jón-szigetek közül a legrégebbi…

WorldWalk utazási blogjaPerpignan

Sziasztok, üdvözlet Perpignan-ból. Két napig esett az eső, ebben semmi különös nincs, de a hideg, sűrű, áztató eső különösen kellemetlen, ha az ember mellett pálmafák, narancsfák meg mindenféle ismeretlen virágzó növények vannak. A legjobb ha…

bbonyar utazási blogjaDebreceni virágkarnevál

Idén volt szerencsém megtekinteni a 40. virágkarnevált vagy félmillió emberrel együtt. Mi még időben érkeztünk meg a városba, mert utánunk pár perccel már a város jó része be volt dugulva, és persze üres parkolóhelyeket csak mérföldekre lehetett találni…

bbonyar utazási blogjaOroszlány-Majkpuszta: Kamalduli remeteség

Tatabányától pár kilométerre található hazánk egyik méltatlanul ismeretlen kincse. Pedig a remeteházak egész jó állapotban vannak és a kastély még romosan is sok érdekességet rejt. Már a középkorban egy premontrei kolostor állt a mai remeteség helyén…

EsterházyPápa, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Nemrég Pápán is jártam és ez volt az első olyan vidéki város, amelyben egy kicsit csalódtam. Persze a leírások néha túloznak, de itt több dologgal kapcsolatban volt azért hiányérzésem. Az első persze az Esterházy kastély…

szalay2 utazási blogjaKrakkó főtere (Rynek Główny w Krakowie), SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Akkor most térjünk vissza Krakkóba, annak is a főterére. A Posztócsarnokot már megnéztük, most a tér egyéb nevezetességeivel fogok foglalkozni. Az eredete a XIII. századig nyúlik vissza, akkor Európa legnagyobb fővárosi…

MC BUBU utazási blogjaEltűnt Árpád-kori falu 12 - Alag falu

A templom a középkorban Pest vármegyében található Alag falu plébániatemploma volt. A falu már a XII. században is létezett. A XII. sz. végén, XIII. században épülhetett körtemploma. Alag a török időkig önálló település volt az Árpád-kori Keszi falu keleti szomszédságában…

MC BUBU utazási blogjaBalatonederics, Szellemkastély - Fekete kastély

Mi is meglátogattuk a balatonedericsi szellemkastélyt, eredeti nevén Fekete kastélyt. A kastélyról már sokan, sokat írtak. Én sem maradok ki belőle. A kastélyt Nedeczky Jenő emeltette, s a hagyomány szerint ő maga is tervezte 1880-1881 körül. Falait…

PK utazási blogjaUltrabalaton

Ultrabalaton: 22 óra 52 percnyi futás, boldogság, küzdés a kilométerekkel, az elemekkel, önmagunkkal, 10 futó, egy csapat. Szombat hajnaltól indították a csapatokat az Ultrabalatonon, mi délután 14:10-kor rajtoltunk. Pár métert futottunk közösen…

WorldWalk utazási blogjaSaarbrücken

Sziasztok! Üdvözlünk mindenkit Saarbrücken-ből. Még néhány lépés és országot váltunk, irány Franciaország. Jelenleg valami egyesületet vagy klubot, lehetőleg valami Magyart, próbálunk találni, mert már kissé vastag rajtunk az út pora. Ha…

MC BUBU utazási blogjaTata, Öreg-tó

A Tatai Öreg-tó Magyarország egyik legidősebb mesterséges tava, amely még a honfoglalás előtt készült az Által-éren épített völgyzárógát segítségével. A tavat a középkorban is használták, és folyamatosan bővítették…

Csabó utazási blogjaTrogir - Ciovó

Sziasztok! Néhányszor már meglátogattuk ezt a gyönyörű várost, de három éve egy hetet töltöttünk itt. Néhány szűkszavú bejegyzést már találtam itt róla, képeket viszont alig. Gondoltam, kiegészítem az előzőeket ,főleg fotókkal. A város maga…

JeDee utazási blogjaKapolcs (Vigántpetend, Nagyvázsony), Művészetek Völgye

A rendszerváltás idején Márta István zeneszerző ötlete alapján - aki egyben a rendezvény fesztiváligazgatója is – Kapolcs volt a kiindulópontja a ma már több településen zajló és mára már kultusz eseménnyé érett Művészetek Völgye fesztiválnak…

szalay2 utazási blogjaKrakkó, a Posztócsarnok, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Végre új anyaggal tudok jelentkezni. A múlt hetet Krakkóban és környékén töltöttük a nejemmel és végre jó időnk volt majdnem végig. Krakkót alaposan szét kell darabolnom, mert szinte minden épülete (a belvárosban)…

gabi661213 utazási blogjaKrakkó Főtér

Krakkó jó hely. Ha jól akarod érezni magad, jókat akarsz sétálni, érdekel a történelem, a kultúra, de emellett szeretnél jókat enni és inni-és mindezért ne kelljen sokat fizetni, akkor menj Krakkóba. Mi Karácsony és szilveszter között töltöttünk…

E.T. utazási blogjaSzázholdas Pagony, Micimackó lakhelye

Micimackó egy mesebeli medve, akit A. A. Milne angol író alkotott meg. A magyarul csak Micimackóként (angolul Winnie-the-Pooh) ismert regény két önálló művet takar: a Micimackót (1926. október 14.) és a Micimackó kuckóját (1928), melyeket…

PK utazási blogjaOrfű Spartan

A Spartanról már akkor hallottam és érdekelt, amikor még olyan kicsi voltam, hogy csak a Kids-re mehettem volna.. Három hónapja nem voltam versenyen. Sorban mondták le, halasztották el a tavaszi, nyár eleji versenyeket. A Spartan kivárt, kereste a megoldásokat, figyelte a kormány bejelentéseit…

PK utazási blogjaTihanyból futás Akaliba

Már este elkezdett fújni a szél, ami aztán kitartott egész éjjel, reggelre pedig csak még erősebb lett. Nyolckor mentünk be Tihanyba, még megnéztünk egy levendula táblát, aztán elkanyarogtunk a tegnap esti futásom végpontjához. Hát az előző napi 32…

Tündüs & zo- utazási blogjaSmetana Múzeum - Prága

A Moldva partjának egy kis telkén egykor működő neoreneszánsz vízműből alakították ki Bedřich Smetana (1824-1884) emlékházát. Az egyszobás múzeumban a zeneszerző életét és munkásságát bemutató dokumentumok, levelek, partitúrák és hangszerek láthatók…

PK utazási blogjaBrutálfutás 8.0

Reggel indultunk Nyáregyházára a Brutálfutásra. Vagyis az első akadály-futóversenyemre, amióta rendszeresebben járok futni. Voltam már életemben pár Táltos futáson, ami szintén ilyen típusú verseny, úgyhogy némi elképzelésem azért volt, hogy mi várhat rám, de közben…

PK utazási blogjaBalatonrendesről futás Badacsonyig

Összecsomagoltunk a kempingben és elindultunk vissza Révfülöpre ebédelni a Rév büfébe, ahol előző nap is ettünk és láttuk milyen hamburgert adnak. Mondjuk túlzás, hogy túl kompatibilis lett volna a hamburger mérete azzal, hogy közvetlen…

PK utazási blogjaBalatonmáriafürdőről futás Fonyódra

Este bementünk Máriafürdőre kocsival, Peti kirakott én meg futhattam vissza 12 km-t a kempingbe. Az eleje még jól ment, csak a táj volt kissé unalmas, sokáig csak az volt, hogy egyik oldalt nyaralók, másikon fal, ami mögött megy a vonat. Aztán kezdtek fáradni a lábaim…

PK utazási blogjaAlmádiból futás Fűzfőre

Keneséről elmentünk kocsival Almádiba, az aznapi kempingünkbe. Két placcon voltak sátorhelyek, az egyiken nem volt áram, úgyhogy mentünk a másikra, ahol volt, extraként pedig 3 méterre volt a sín is. És akkor még nem is tudtuk, hogy közvetlen egy lámpa alá települtünk…

Oszd meg ezt a keresést: az este